Kadın ve erkek nedir? Dünya kurulalı beri özel bir tür üreme sisteminde ortaya çıkan biyolojik kategoriler olan bu iki kavram arasındaki ayrım, toplum tarafından kültürel bakımdan ayrıntılandırılır. Zira cinsellik, sadece biyolojik değildir; cinsler arası ilişkilerin yaratıldığı, örgütlendiği, ifade edildiği, yönlendirildiği, kadın ve erkek olarak bilinen toplumsal varlıkların yaratıldığı, iki cinsin ilişkilerinin, rollerinin belirlendiği toplumsal bir süreçtir. Kadın ve yazar kimliklerini içselleştiren Duygu Asena, kadının kimlik sorgulamasına sorunsal olarak yaklaşan ve bilinen paradigmaların dışında yeni yanıtlar aramaya çalışan bir sanatkardır. O, bir şey söylemeyi değil belirtmeyi hedeflediği eserlerinde kadının toplumsal statüdeki ikincil konumunu sorgulayan feminist söylemi önceler. Asena’nın eserlerinde tüm yaşamsal alanlarda erkeğin hakim ve özne olması, kadının kendilik sınırlarını belirleyen duygusal ve düşünsel engellerinin toplumsal yansımaları, bir tehdit mekanizmasına dönüşen cinselliğin durumu, ikinci sınıf olarak görülen kadın için ekonomik bağımsızlığın önemi, fiziksel ve ruhsal şiddetin boyutları metnin merkezine yerleştirilir.Yazarın 13,5 öyküden oluşan Kahramanlar Hep Erkek adlı eseri, toplumun rol kalıpları ile kuşatılan kadın ile eylemde bulunan üstün konumdaki erkek arasındaki ilişkilerin anlatımıdır. Eserde farklı meslek, eğitim ve duygu durumlarına sahip kadınlar ile onların eşi ya da sevgilisi konumundaki erkeklerin çatışmaları üzerinden kadın-erkek ilişkileri ve bu ilişkilerin etki alanı irdelenir. Yazarın tüm eserleri gibi bu öykülerin de temel etimonu kadın-erkek ilişkisi ve metalaştırılan kadının tinsel varlığının yok edilişi karşısındaki ironik başkaldırılarıdır. Bu çalışmada, asıl sorunu özgürlük olan kadın ile edebi metnin ve toplumsal yaşamın ‘kahramanı’ erkek arasındaki ilişkilerin anlatıldığı Kahramanlar Hep Erkek’deki öykülerde yazarın kadın sorununa yaklaşımı değerlendirilecektir.
What is a woman and a man? Since the world has been established, the difference of these two notion in a kind of special gamogeneses system is given details by society. Because sexuality not only biological but also is a society process. In this process relationship between sexes are creatured, organized, stated, shaped and society creature, known as woman and a man, are creatured and designated relationship and roles between two sexes.Duygu Asena who is interiorised woman and writer identity is an artificer, approaching the woman’s identity investigation as problematical and trying to find new answer except known paradigm. In her product that not to say something but to intent. It is placed in the center of the text the dominant and the subject are male in all vital areas, social reflections of emotional and intellectual obstacles that determine women's self limits, the situation of your sexuality that turns into a threat mechanism, the importance of economic independence for women, dimensions of physical and mental violence in Asena's works. Kahramanlar Hep Erkek which is formed 13,5 story tells that relationship between woman who is surrounding by society’s role mold and man who do an act with woman and in a superior place. In this product it is examined that woman-man connection and this connection’s sphere of influence. It is epxplained through conflict woman has different job, education and sense and man, woman’s husband or darling. Like other product of writer’s, these stories’ basic etymon is rebellion against woman-man relationship and shatter of commodify woman’s moral existence. In this work, writer's attitude to woman problem will be evaluated around stories in Kahramanlar Hep Erkek that is explained the relationship between woman whose main problem is freedom and man who is 'hero' in literary texts and society life.