Recep Seyhan (1954-2023) modern Türk edebiyatının üretken yazarlarından biridir. Edebiyat dünyasına 1978 yılında adım atan sanatçı, öykü, roman, inceleme ve gezi yazısı türlerinde birçok eser vermiştir. Eğitimci kimliğiyle de maruf olan Seyhan, Millî Eğitim Bakanlığının açtığı yurt dışı sınavını kazanarak Federal Almanya’nın Bavyera Eyaleti’nde Türkçe ve Ana Dili Tamamlama dersi öğretmeni olarak görevlendirilmiştir. Oldukça yüksek bir gözlem kabiliyetine sahip olan yazar, burada bulunduğu süre içinde çevresine irdeleyici bir gözle bakmaya çalışmıştır. Gözlem ve izlenimlerini 2017 yılında Çöp Kovasındaki Resimler: Augsburg Notları adıyla kitaplaştırmıştır. Seyhan, üç bölümden oluşan bu eserinde, bürokrasi, şehircilik anlayışı, eğitim-öğretim sistemi, tabiata ve hayvana yaklaşım gibi birçok mesele üzerine özgün ve derinlikli eleştiri ve değerlendirmeler yapmıştır. Almanya’nın insanın temel ve hak ve özgürlüklerini ilke edinen, can ve mal güvenliğini önceleyen, hayat kalitesini artıran hukuk ve bürokrasinin gerçek bir uygarlık anlayışına tekabül ettiğini vurgulamıştır. İnsanın kılık kıyafetiyle değil fikirleriyle ilgilenen anlayış biçiminden takdirle söz etmiştir. Sanatçı, kültürel farklılıklara ilişkin eleştirilerini gündeme getirirken yargılayıcı ve ayrıştırıcı bir tavır sergilememeye özen göstermiş, evrensel değerleri ve empatiyi önceleyen bir bakış açısı benimsemiştir. Seyhan, burada yakından tanıklık ettiği manzaraları sık sık Türkiye ile karşılaştırmıştır. Özgür eleştiri ve özeleştiri yapabilen, entelektüel kimliğe sahip bir yazar olan Seyhan’ın bütün bu görüş ve yaklaşımlarının dikkate değer olduğu açıktır. Bu çalışmada, Recep Seyhan’ın bahsi geçen eserinde Almanya’yı görüş ve değerlendiriş biçiminin tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Turkish and Mother Tongue Supplementary course teacher in the Federal State of Bavaria, Germany, after passing the international exam held by the Ministry of National Education. The author, who has a very high observation ability, tried to look at his surroundings with a critical eye during his time here. He published his observations and impressions in a book called Çöp Kovasındaki Resimler: Augsburg Notları in 2017. In this work consisting of three parts, Seyhan made original and in-depth criticisms and evaluations on many issues such as the bureaucracy, urban planning approach, education system and approach to nature and animals. He emphasized that Germany's law and bureaucracy, which adopts the fundamental rights and freedoms of people as principles, prioritizes the security of life and property, and increases the quality of life, corresponds to a true understanding of civilization. He spoke with appreciation of the way of understanding that deals with people's ideas and not with their clothes. While bringing up his criticisms of cultural differences, the artist has taken care not to display a judgmental and discriminatory attitude and has adopted a perspective that prioritizes universal values and empathy. Seyhan frequently compared the landscapes he witnessed up close with Turkey. It is clear that all these views and approaches of Seyhan, who is a writer with an intellectual identity who can freely criticize and self-criticize, are worthy of attention. In this study, it is aimed to determine the way Recep Seyhan views and evaluates Germany in his work.